V jakém kraji se žije nejlépe a v jakém nejhůře? To druhé je poměrně jasné
Podceňované kraje se chápou příležitosti a začínají nabízet různou kvalitu života
Cestující vlakem z Posázaví do Havlíčkova Brodu přesně vědí, kde jsou hranice kraje a nemusejí koukat do mapy. Po příjezdu do Světlé nad Sázavou totiž radostně opustí staré hranaté motoráky Středočeského kraje a přesednou do nových, výrazně pohodlnějších souprav RegioFox kraje Vysočina.
Rozdílné stáří regionálních vlaků je jedním z nejviditelnějších poznávacích rysů, jímž se dnes české kraje prezentují. Drtivou většinu spojů sice provozují České dráhy, kraje ovšem mají možnost do podoby vlaků zasáhnout. Při podpisu dlouhodobých kontraktů na dopravní obslužnost si mohou do smlouvy zařadit podmínku, že požadují nové soupravy. O těch se totiž ze zkušenosti a průzkumů ví, že mají pozitivní vliv na ochotu lidí usedat do vlaku. Kraje proto tlačí dráhy do modernizace. Nedávno se to projevilo třeba na místně důležité jihočeské trati Veselí–České Velenice a nové soupravy se zpožděním zavádí i zmíněný Středočeský kraj, byť Posázaví je teprve v pořadí.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu