Mařenko, co bylo dneska ve škole? Měli jsme zdravovědu a vůbec nám nevadilo, že prší, byli jsme venku. Probírali jsme dneska prevenci pandemií. Pohled lidí z roku 2020 byl opravdu zábavný. Představ si, mami, že oni ty vlny neuměli předpovídat. A dokonce některé svými kroky sami šířili! Hned potom jsme šli na hydroponickou farmu. Paní učitelka nám vysvětlovala, jak funguje vertikální zemědělství a jak se to dělalo dříve s hnojením nesmyslně velkých lánů polí. Fyzikář nás učil ukládání uhlíku cestou rostlin do divočiny za bývalou školou. A chemikářka dneska zase zkoušela, jestli máme dostatečně kvalitní vodu z filtrů našeho biotopu. Mami, ty řasy teď rostou několik centimetrů za den!
Aha. A co ty, Jeníčku, jak je na univerzitě? Máme zkouškové období. Letos jsou to jen čtyři zkoušky. Kritické myšlení, kreativita, komunikace a kooperace. Říká se tomu moderní koncept vzdělávání. Už se těším, jak to budu jednou sám vyučovat. Děti, tak to mám radost. Vypadá to, že rok 2051 je dobrý rok!
Život na naší planetě je zatím poslední knihou Davida Attenborougha, světoznámého dokumentaristy. Ukazuje nám v ní na datech, že jsme na konci s možností dotace exponenciálního růstu naší civilizace cestou jediné planety, naší Země. Oproti roku 1937, kdy bylo na světě 2,3 miliardy lidí, je to v roce 2020 už necelých osm miliard. Od té doby jsme skoro zdvojnásobili počet částic uhlíku v atmosféře. V neposlední řadě se nám podařilo zredukovat podíl divoké přírody na 35 procent. Přitom v…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu