0:00
0:00
Kultura12. 3. 20167 minut

Mám sám sebe

Muzikant Aid Kid ukazuje nové cesty tuzemské elektronice

Když jsem album dokončil, říkal jsem si, že jestli nebudu mít nominaci na žádnou cenu, tak budu smutný,“ přiznává Ondřej Mikula, hudebník vystupující pod jménem Aid Kid. A je v tom spíš nesmělost než namyšlenost a objektivní pohled na českou scénu, kde ročně mnoho čistě elektronických instrumentálních desek nevyjde a fenomén osamělých „ložnicových producentů“ ještě není zcela etablovaný.

Aid Kid nakonec neměl ke smutku důvod, protože si minulý měsíc odnesl trofej Objev roku z ceny Vinyla. „Vážím si jí nejvíc,“ říká Mikula na její adresu a je to v jeho případě pochopitelné. Výsledky této ceny reflektují nejaktuálnější pohyby zdejšího podhoubí a do značné míry jsou podmíněné generačně. V případě dvaadvacetiletého Mikuly to potvrzuje i skutečnost, že jeho vzestup v posledních sezonách je neodmyslitelně spjatý s Radiem Wave, veřejnoprávní stanicí pro mladé publikum, kde výrazně bodoval v soutěžích StartérCzeching. Zdejší publikum v Aid Kidovi našlo dokonalého tvůrce internetového pokolení: cílevědomého solitéra, pro něhož je počítač hudebním nástrojem, zvukovou laboratoří, nahrávacím studiem i koncertním sálem – a jehož hudba se ze všeho nejvíc živí impulzy sítě.

↓ INZERCE

Na volné noze

Přitom to začalo docela staromódně: snem o kytaře. Toužil po ní a v patnácti ji také dostal. Cíl byl zabodovat u táborového ohně, ale brzy si v praxi ověřil, že se skladbami od Priessnitz a Radiohead, které doma drtil, nakonec neudělá tolik parády jako jeho kolegové s…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc