Amerikánka se vymyká všemu, co dosud v české kinematografii vzniklo
Režisér Viktor Tauš zkouší, co všechno je třeba udělat, aby umění mohlo znovu měnit svět
„Vzpomínky jsou potvory,“ říká režisér a scenárista Viktor Tauš a dobře ví, o čem mluví. Těch potemnělých má ze svého dětství a rané dospělosti dost a dost. „Jsme to, co si nepamatujeme,“ jako by mu odpovídala titulní postava jeho nejnovějšího snímku Amerikánka, jenž poměrně výrazně pročísl po své premiéře poslední zářijový týden podzimní sezonu tuzemského filmu.
Přečtěte si více k tématu
Jako dítě po rodiči chcete především informaci, že byl šťastný
Část recenzentů i diváků je nadšená. Padají však i slova jako manýra, pod níž se pro ně ztrácí křehkost zobrazovaných emocí skutečné ženy Zdeny Vrbové, která si prošla komunistickými dětskými domovy a sametová revoluce ji vyplivla do pražských ulic, kde závislá na heroinu přežívala ze dne na den. Na ulici ji také tehdy závislý Tauš jako spřízněnou duši potkal. A po letech její příběh začal zkoušet vyprávět. Paměť a její zrádnost jsou v Amerikánce hlavním klíčem k vyprávění.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu