Varhany z odpadních trubek
Na pražské UMPRUM vzniklo pět nových nástrojů, které jdou mimo hudební evoluci
Dvacátý pátý ročník přehlídky Designblok letos našel zázemí mimo jiné ve Veletržním paláci Národní galerie v Praze. V jeho podzemním Studiu Hrdinů v úterý večer začne výstava UMPRUM.wav připravená studenty a studentkami UMPRUM. Přehlídka tradičně klade důraz na experimentální projekty nastupující generace tvůrců, které mají šanci na reálné využití. Platí to také pro akci, jež si úspěšnou premiéru odbyla na letošním Design Weeku v Miláně.
Na začátku byly konzultace s lidmi z hudební teorie a praxe. Na konci pět zcela nových, specifických nástrojů. O lásce k hudbě a designu, slabosti pro hi-fi a také o obohacující citlivosti dnešních studujících jsme si povídali s Michalem Froňkem, spoluzakladatelem legendárního studia Olgoj Chorchoj a vedoucím Ateliéru produktového designu na UMPRUM.
Existuje jeden vtipný obrázek, na němž je vidět, jak se v posledních sedmdesáti letech proměnil telefon a jak elektrická kytara. Zatímco telefon prošel bouřlivou evolucí rozměrů a tvarů, na elektrické kytaře se nezměnilo takřka nic. Co tahle konzervativnost tvarů znamená pro designéra?
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu