Vlna popularity španělsky zpívané hudby ze zemí Latinské Ameriky stále stoupá. Po neuvěřitelném úspěchu portorického zpěváka Bad Bunnyho, který má už teď našlápnuto stát se s přehledem celosvětově nejposlouchanější a nejznámější popovou hvězdou všech dob, se pozornosti dostává i Karol G. Čtvrté album této kolumbijské zpěvačky nazvané Mañana Será Bonito (Zítřek bude dobrý) se okamžitě po vydání vyhouplo na první místo americké hitparády Billboard a láme komerční rekordy, pokud jde o španělské album nazpívané ženou.
Podobně jako Bad Bunny i Karol G vychází z reggaetonu. Žánru, který v Karibiku fúzoval na přelomu osmdesátých a devadesátých let, ovšem na rozdíl od Bunnyho se projevuje jako menší puristka. Místo rapu akcentuje zpěv a nespoléhá se jen na latinskoamerické vlivy, požírá, co se namane. Karol G to dává najevo už v úvodní skladbě alba Mientras Me Curo del Cora, která vyrůstá z hitu Don’t Worry, Be Happy od Bobbyho McFerrina a předznamenává tón desky, která je poznamenaná rozchodem. Tklivou polohu v duchu zpěvačky Rosalía připomene X Si Volvemos, zlomeným srdcem rozhořčená Gucci Los Paños zase těží z mexické dechové hudby, aby následoval houpavý duet se Shakirou.
Rodačka z Medellínu se hudbě věnovala už od dětství, ovšem po neúspěšném pokusu účastnit se talentové soutěže X Factor a po nešťastné smlouvě s nahrávací společností, z níž ji musel její otec vykoupit, se rozhodla odjet studovat marketing do New Yorku. Setkání s velkým hudebním byznysem ve Spojených státech jí dalo nové impulzy, které zúročila po návratu, když začala hudbu nahrávat a vydávat nezávisle. Rychle si vybudovala novou samostatnou kariéru – i díky tomu, že do obvykle velmi maskulinního a sexem prosyceného žánru vnesla ženskou perspektivu. Průlomový singl Bichota z roku 2020 se stal svého druhu feministickou hymnou. Hlavní emocí alba Mañana Será Bonito je však melancholie i prázdnota zlomeného srdce a vyhlížení okamžiku, kdy člověk bude zase schopen se zamilovat.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].