Vůbec jest budova stavbou velkolepou, k účelům svým dobře příhodnou a slouží Praze k nemalé okrase,“ bylo možné si v roce 1876 přečíst v časopise Světozor. O výzdobě velkoryse pojaté vstupní odbavovací haly a prostoru s čekárnami v textu znělo, že „vůkol jsou znaky hlavnějších stanic dráhy severozápadní, a sice hned nad vchodem znak Prahy a Vídně, po obou stranách Znojma, Jihlavy, Německého Brodu, Kutné Hory, Kolína, Litoměřic, Ústí nad Labem, Děčína, Trutnova, Hostinného, Mladé Boleslavi, Jičína, Králové Hradce, Chlumce, Nymburka a Lysé. Znaky jsou vkusně malovány. Čekárna pro I. a II. třídu jest zařízena velmi elegantně; sedadla jsou potažena zeleným aksamitem, stoly jsou mramorové. Na stropě nalézají se skvostné arabesky. Také restaurace a čekárny III. a IV. třídy jsou slušně zařízeny.“


Nádraží Praha-Těšnov, tehdy zvané Severozápadní a po roce 1919 Deniska, na počest francouzského historika a politika Ernesta Denise, začalo sloužit veřejnosti rok před citovaným článkem ze Světozoru. O 110 let později tehdejší Československé tiskové kanceláři stačily dvě věty na zprávu, že „v sobotu 16. března v osm hodin bude likvidována odstřelem budova bývalého nádraží Těšnov v Praze“ a že „pro zajištění bezpečnosti bude doprava pozastavena asi na 10 až 20 minut“.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu