0:00
0:00
Agenda5. 12. 20213 minuty

Nike – a co dál?

Módní firmy čekají těžké a zajímavé časy

Astronaut

Zotavení“, „náročný“ a „změna“. Těmito výrazy charakterizují lídři módního průmyslu vyhlídky svého odvětví pro nadcházející rok. Nejen jejich hlas zachycuje čerstvá výroční zpráva The State of Fashion 2022, kterou ve čtvrtek již pošesté společně vydaly web The Business of Fashion (BoF) a americká konzultační společnost McKinsey & Company. Rozsáhlý dokument mapuje jednak současný stav a výhled trhu v branži, která generuje biliony dolarů ročně, a jednak tradičně formuluje deset témat, které budou určovat směr v příštím roce. Mezi nimi třeba cirkularitu nebo otázku kybernetické bezpečnosti.

Startuje se optimistickým sdělením, že se „odvětví po dvou letech otřesů opět začíná stavět na nohy“. To má však v sobě několik háčků. V důsledku pandemie módní byznys vykázal poprvé za deset let negativní bilanci (konkrétně minus 63 procent ve srovnání s úrovní v roce 2010). Scénáře vývoje nicméně předpovídají, že celosvětové prodeje módy letos nakonec dosáhnou úrovně před pandemií, a v příštím roce by ji měly dokonce překročit (vše se opírá o předpoklad, že  spotřebitelé uvolní zadržovanou kupní sílu). Navzdory tomu nemluvíme o plošném překlenutí krize, řada značek bude dále bojovat o přežití. Lídři firem obecně předpovídají, že největší dopad na jejich podnikání bude mít nestabilní situace v dodavatelských řetězcích způsobená nedostatkem materiálu či horší dostupností přepravy. To vše se promítne do maloobchodních cen, které stoupnou v průměru nejméně o 3,2 procenta.

↓ INZERCE

Největším…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc