Dělám, co se dá
S pražským radním pro dopravu Adamem Scheinherrem o kolonách, českém desetiletém zpoždění, duši technika a stížnostech Miloše Zemana
Jak často jezdíte po Praze autem?
Každý druhý den. Nejsem nijak vyhraněný. Hodně chodím pěšky. Jezdím MHD, dnes jsem jel do práce na kole.
Kolik času trávíte v zácpách?
Takovou tabulku si nevedu. Ale existují mezinárodní srovnání, podle kterých v Evropě nejsme ani v nejhorší padesátce.
Přijde vám to jako dobrý, nebo jako špatný výsledek?
Určitě nejsme nejhorší. Ale samozřejmě vnímám, že řidiče situace v Praze může trápit. Obzvlášť v dopravních špičkách. Stejné zácpy nás trápí také z pohledu MHD. I tu zdržují.
Jak moc ji zdržují?
Nijak víc než dřív. Dobře je to vidět na dochvilnosti autobusů. Kvůli stížnostem na stav dopravy teď po prázdninách jsem si nechal vytáhnout data za první zářijový týden, a spolehlivost autobusů je naprosto srovnatelná s rokem 2019 i s roky předtím. V roce 2019 se pohybovala v rozmezí 79–83 procent, letos je to 80–82 procent.
Předpokládám, že loni to bylo výrazně lepší. Dá se lockdownovým klidem v dopravě nějak inspirovat i pro normální časy?
Dá, sledovali jsme kvůli tomu provoz v lockdownech hodně podrobně. V největším útlumu ubyla polovina aut. Když byl úbytek na minus 20 procentech, přišlo nám to jako optimální stav, co město unese. I když jsme se snažili spustit co nejvíc rekonstrukcí a oprav, na které byla povolení a stačily na ně kapacity zhotovitelů, tak to…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu