0:00
0:00
Agenda29. 8. 20212 minuty

K čemu kampaň?

Astronaut

Česká vláda zhodnotila přípravy na evropské předsednictví a udělala, co dlouho sveřepě odmítala: přidala na něj peníze. K miliardě a čtvrt přibylo dalších dvě stě milionů. Většinu spolykají dodatečné provozní náklady, třeba na speciální videopřenosy, pokud bude ještě v červenci 2022 trvat covid. Padesát milionů pak půjde na nové posily, celkem třicet lidí. Jedenáct z toho půjde přímo do Bruselu na českou ambasádu při EU.

Právě kvůli nim mířila na vládu největší kritika v posledních letech za to, že předsednictví podceňuje. Premiér Babiš se na něm rozhodl ušetřit – půlroční předsedání EU označil za „žvanírnu s chlebíčky“ – a stanovil historicky nejmenší rozpočet, za který se pořídí historicky nejméně lidí do Bruselu. Česko má o čtyřicet lidí méně ve srovnání s dlouhodobým průměrem předsednické země. Po navýšení tedy „jen“ o třicet.

↓ INZERCE

Budeme mít pořád málo lidí, jak tvrdila odborná veřejnost po navýšení rozpočtu? Nebo to bude stačit, když se agenda efektivně rozdělí? To se dozvíme až později. V nových výdajích je i dalších dvacet milionů na mediální kampaň (dosud se počítalo s deseti). Jde o jednu z nejvyšších položek. Vládní materiál uvádí, že peníze půjdou na „výrobu a spuštění off-line i on-line mediální kampaně (…), mimo jiné klip pro ČR, klip pro jednání Rady EU, aplikace“.

Informovat veřejnost je žádoucí. Dělat to je ale součástí běžné politické práce. Lidé se nejlépe dozvědí, co to znamená předsedat Evropské unii, když o tom budou mluvit šéf vlády, ministři,…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc