Sny se opravdu plní! I tak může reagovat Američan či Američanka na informaci o tom, že největší síť kaváren Starbucks začíná s doručováním kávy, kam si jen usmyslíte. Ve stejný den, kdy tuto novinku firma oznámila v médiích, mi přišla SMS od kamarádky Tammy: „Nemuset jet do kavárny a jen kliknout v telefonu? Splněný sen. Jen to má nevýhodu – to bude zase kil navíc…“ Jejím oblíbeným nápojem je totiž „White Chocolate Mocha“, tedy latté ochucené tekutou bílou čokoládou.
Cítíte se pod psa, venku prší, máte uzávěrku, nestíháte a přitom jste závislí na kofeinu? Objednejte si svůj oblíbený nápoj a my vám ho doručíme. Nová reklama míří na všechny ty, kteří jsou za a) příliš zaneprázdnění prací, a za b) líní. Druhá možnost otevírá diskusi o tom, jak moc jsou Američané „rozmazlení“ se svými potřebami objednávání všeho on-line.
Kamarádka Tammy je skvělým příkladem. Na jedné straně je blázen do zdravého stravování a do školní brašny své dcery dává místo čokoládových sušenek krekry z mořských řas, ráda a dobře vaří. Přesto často využívá tzv. delivery servis, tedy množství aplikací, přes které si můžete objednat snídani, oběd, večeři, a navíc zaplatíte jen pár dolarů, které byste při návštěvě restaurace stejně nechali na spropitném. Dvaačtyřicetiletá Tammy je velký introvert a jak sama říká, často jí dělá problém i objednat jídlo po telefonu.
Mobilní aplikace na dovážku jídla, jejichž počet každým rokem roste, jsou tedy stvořené přesně pro ni. Plus pro miliony dalších Američanů…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu