Dokud budeme snít o svobodě, rychlosti a luxusu, nemusí se autosalon v Ženevě obávat ztráty návštěvníků. Je totiž především přehlídkou snů.
Ať je klimatická katastrofa na spadnutí, ať zuří války, na slavné Motor Show, jedné z posledních velkolepých událostí svého druhu, se nablýskaná superauta dál otáčejí v záplavě reflektorů a svými křivkami a silnými motory vyvolávají slastné trnutí ve slabinách automobilových fanoušků.
Jako módní návrháři hledají, čím by překvapili na týdnu módy v Paříži nebo v New Yorku, tak každá automobilka, která to se sebou myslí vážně, musí přivézt do Ženevy něco nej. A pokud nic nemá, upozornit na sebe alespoň jinak. Třeba stará dobrá Škodovka. Neohromuje křiklavou novinkou, ale o to štědřeji rozdává sluneční brýle a reklamní ponožky. Do vystavených vozů je možné si sednout, vše si osahat. To je ostatně hlavní lákadlo všech výrobců, kteří přivezli do Ženevy spotřební auta.
Audi, BMW, Toyota, Lexus, Seat, Kia a další jsou tu od toho, aby si je návštěvníci ohmatali, a to i ty nejdražší modely. Děti si podávají dvířka s dospělými, usedají k volantu, mačkají knoflíky. Úplní cizinci spolu lezou do těsných kabin a předstírají, že auto je jejich, jedou na výlet. A pak zase hop a do dalšího auta. Otevírají kufry, nahlížejí do motorů, zanechávají na lesklých kapotách otisky mastných prstů, které asistenti s bílými prachovkami a lahvemi lešticích přípravků okamžitě odstraňují.
Skutečnými hvězdami ženevského autosalonu však nejsou auta, která si…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu