0:00
0:00
Kultura3. 11. 20187 minut

Skepse skončila

Co říká rozjezd nové internetové televize Mall.TV o tuzemském trhu s on-line zábavou

Streamovaný obsah může být životaschopný – kreativně i ekonomicky. (Sitcom Život je hra)

Nechceme dělat kopii Streamu. Tak popisoval letos v březnu Lukáš Záhoř, bývalý šéfproducent nejúspěšnější tuzemské on-line televize Stream, jak by měl vypadat nový projekt, do nějž ho po odchodu ze zmíněné společnosti natáhl obchodní řetězec Mall.cz. Angažmá v gigantu ovládaném dvojicí Petr Kellner a Daniel Křetínský bylo považováno za  on-line přestup roku a provázely ho velké ambice podtržené spojením Mallu s filmovým festivalem v Karlových Varech. V první polovině října vše odstartovalo a zatím je možné prohlásit hlavně to, že projekt vypadá – jako Stream. Do jisté míry je to dáno tím, že spolu se Záhořem ze Streamu odešli nejen někteří členové kreativního týmu jako scenárista Karel Spěšný nebo šéfdramaturg Martin Krušina, ale i některé známé tváře včetně architekta Adama Gebriana, kuchaře Romana Vaňka či showmana Luďka Staňka, které rozjely své pořady pod novou hlavičkou. Svou roli hraje i čas. Za půl roku je logicky nemožné přijít s revolucí. Při prohlížení obsahu Mall.TV, jenž tvoří znovu hlavně krátká videa a nejvýraznějším titulem je remake převzatého norského sitcomu Život je hra, se tak nabízí otázka, zda vlastně může tým kolem Záhoře vstoupit dvakrát do stejné řeky. A především: jak může tato kreativita proměnit internetovou zábavu a jaké jsou její limity v desetimilionové evropské zemi.

Zájem bude

↓ INZERCE

„Ještě nevím, kam půjdeme, ale vlastní tvorbu teď budou chtít všude. A my to umíme,“ prohlásil před necelým rokem producent Milan Kuchynka, který…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc