Víme ze zákulisí. Na světových fashion weekách se ztrácejí lidé. Prostě přestanou být vidět. A tím pádem přestanou být. Týká se to zejména takzvané velké čtyřky, tedy největších a nejsledovanějších týdnů módy v New Yorku, Londýně, Milánu a Paříži. V těchto dnech série končí a organizátoři mají pochopitelnou snahu to vyřešit. Proto tam všichni nosí high visibility, zkráceně hi-vis oblečení, reflexní vesty a bundy pokud možno s odrazkami. Modelkám i návštěvníkům by to mělo zaručit bezpečnost.
Týdny módy, tyhle koncentráty výstřednosti a kreativity, sleduje po internetu celý svět. A to nejen přehlídky, ale také to, co se děje kolem – návštěvníci jsou pro módu skoro stejnou inspirací jako fotky z mol. Ano, vypadají někdy trochu namol. Nebo aspoň šíleně. Především ovšem viditelně. A to je právě ten problém, jak víme ze zákulisí.
Stávalo se totiž, že některý neopatrný návštěvník se objevil v publiku v tom, co si koupil předloni v Tescu, a ještě to doplnil nenápadnou obuví. Nikdo si ho nevšiml, nikdo ho neviděl. Nikdo ho nevyfotil a nedal na Instagram. Dokonce ani na vlastním selfíčku moc nevypadal, ani ho radši na sítích neukázal. I jeho nejlepší kamarád z Facebooku na něj zapomněl. Nezanechal digitální stopu. Přestal být vidět. Přestal být.
A právě proto teď bezpečnostní opatření: reflexní pruhy a svítivě zelená. Lze…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu