0:00
0:00
Agenda26. 5. 20183 minuty

Žlutý král pod tlakem

Student Agency se prý prodávat nebude. Firma Radima Jančury však čelí čím dál tvrdší konkurenci

Astronaut

Minulý týden médii proletěla zpráva, že Radim Jančura, jeden z nejúspěšnějších tuzemských podnikatelů, prodává část svého přepravního impéria. Podle informací Hospodářských novin chce prodat společnost Student Agency, která nabízí především letenky a zájezdy. Firmu hodlá prý prodat proto, aby se mohl plně soustředit na jádro svého podnikání, tedy autobusovou a vlakovou přepravu sesterské společnosti RegioJet. Jančurovi lidé zvěsti o prodeji jednoznačně popírají. „Nic takového není na pořadu dne. Nabídky dostáváme pořád a někdy samozřejmě zkoumáme, kolik by případná transakce vynesla,“ říká mluvčí Aleš Ondrůj. Zpráva každopádně vyvolala otázku, jak si dnes vlastně Jančura stojí v mimořádně ostrém konkurenčním boji s evropským přepravním obrem jménem FlixBus.

Nic nezveřejňujeme

↓ INZERCE

Ještě před rokem neměly Jančurovy žluté autobusy na zdejších silnicích vážnou konkurenci. Pak ale uprostřed loňského léta do Česka přišla se svojí zelenou flotilou firma FlixBus. Největší evropský soukromý autobusový přepravce, který předtím ovládl přepravu v každé zemi, do které přišel, se netajil tím, že totéž chce provést i v Česku. Ať už šlo o Německo, Polsko nebo Rakousko, jeho taktika byla vždy stejná: nabízet tak levné jízdenky, až to konkurence vzdá a přebarví autobusy nazeleno – nebo zkrachuje.

Jančura se ale nevzdává. Podle mluvčího vzal FlixBus RegioJetu za deset měsíců v Česku pouze sedm procent cestujících. „Lidé nám zůstávají věrní,“ říká Ondrůj. A pochvaluje si, že se firmě…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc