Chvěje se jako ratlíček, říkejme mu Mazlíček. Chcete ho? Má vlahé oči, štíhlou postavu a umí krásně chodit, nejradši po molu. Není to psík, nýbrž model. Předváděl pánskou módu, jenže teď si připadá zbytečný a opuštěný. Zkusíme tu Mazlíka trochu uchlácholit, ale po pravdě – čistě pánských přehlídek letos zase bylo o něco méně než loni. Naplno totiž vypukla éra co-ed shows, koedukovaných módních přehlídek, kde chodí kluci s holkama. Stačí se ohlédnout za právě skončenými světovými fashion weeky.
Teď, Mazlíku, radši neposlouchej: už víc než dvacet firem zavedlo smíšené přehlídky pánské i dámské módy. V Burberry již v roce 2016 prohlásili, že sníží počet přehlídek a přestanou se účastnit pánských fashion weeků. Následovaly další firmy, například Calvin Klein. Na dnech módy v New Yorku se jejich modelové a modelky letos procházeli pěkně pospolu po kotníky v popcornu. Dostali na to oranžové vesty v barvě technických služeb a po přehlídce možná i košťata, aby to po sobě společně zametli.
V Londýně měla letos poprvé co-ed show značka JW Anderson: tam všichni šlapali ve stejných konverzkách do každého počasí i pro každý gender. V Paříži premiérově namíchala chlapce a děvčata Balenciaga. Všichni byli stejně hubení a všichni dostali sáčka jako po Věstonické venuši, takže už nesedělo vůbec nic. Kdo je kdo, se poznalo snad jen podle barev: holky modrou, kluci růžovou. Prý juxtapozice maskulinity a feminity – když to slyší Mazlíček, je z něj nervů uzlíček.
Divit se nemůže. Je to…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu