0:00
0:00
Kultura18. 11. 20176 minut

Dialog v závěsu nad jevištěm

Představení Honey geniálně propojilo Dejvické divadlo s akrobaty z Cirku La Putyka

Hlavně mi neupadni... (Honey)
Autor: Hynek Glos

K aktuálnímu pětadvacátému výročí své existence chystá pražské Dejvické divadlo kampaň, která by vyvrátila obecně panující názor, že se do něj nikdy nedá dostat, protože je věčně vyprodané. Minulý víkend odpremiérované představení Honey ale dokazuje, že dostat k publiku toto sdělení nebude snadné. Lístky na spojení činoherního souboru s novocirkusovým sdružením Cirk La Putyka v holešovických Jatkách 78 byly pro všechny ohlášené reprízy pryč ještě před generálkou a po premiéře bude zájem ještě větší. Dopadla totiž skvěle.

Hledání limitů

↓ INZERCE

Když před třemi lety z Dejvického divadla odcházel po osmnácti letech jeho umělecký šéf Miroslav Krobot, byla popularita pražské scény na vrcholu. Dostat se do hlediště na představení Ucpanej systém s excelujícím Ivanem Trojanem byl stejný rébus jako svého času (vlastně jakéhokoli času) na „Cimrmany“, mimodivadelní slávu si navíc soubor vysloužil televizním hotelovým seriálem Čtvrtá hvězda a milovníky absurdního humoru si získal i Krobotův režijní debut Díra u Hanušovic, s nímž se celý soubor objevil v kinech. Otázkou pochopitelně bylo, jak se s touhle – v českém divadelním prostředí unikátní – diváckou přízní a zároveň Krobotovým odchodem z vedení Dejvické divadlo vyrovná.

S naprostým přehledem. Obvyklý proces, kdy se slávou stoupnutou do hlavy dochází k výprodeji herců do seriálů a estrád, v nichž následně promarní svůj talent, se Dejvicím vyhnul. A hlavně se neuspokojilo samo se sebou. I pod…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc