0:00
0:00
Agenda16. 9. 20173 minuty

Dlouhý konec

Jak pokračuje boj proti reklamě u silnic, která měla už dávno zmizet

Astronaut

Budeme odstraňovat všechny – vlajkové nebo nevlajkové. Nehodlám ustoupit reklamní lobby,“ odpovídal poslední srpnový den ministr dopravy Dan Ťok na otázku, co se stane s reklamou, která v rozporu se zákonem zůstává u českých silnic. Právě na konci srpna doběhla pětiletá lhůta, kterou určil v roce 2012 parlament, když po vášnivé diskusi přijal novelu zákona vystavující po vzoru většiny vyspělých zemí stopku reklamním billboardům u českých silnic. Vývoj posledních dnů ale ukazuje, že odstranit reklamní poutače nebude tak jednoduché.

Do 1. září měly zmizet všechny billboardy, které jsou z dnešního pohledu nelegální (tedy takové, které nestojí alespoň 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy). Těsně před vypršením termínu Svaz provozovatelů venkovní reklamy, pod který v Česku spadá přes 80 procent silniční reklamy, polepil billboardy českými vlajkami. Tato finta měla zabránit jejich likvidaci. „Česká vlajka je státní symbol. Tím jsme změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením. Nevidím nyní důvod pro jejich odstranění,“ komentuje řešení prezident svazu Marek Pavlas. Právníci tento přístup vesměs hodnotí jako zcela průhlednou a účelovou obstrukci.

↓ INZERCE

Odstraňování billboardů může trvat měsíce.

Vysvětlení Marka Pavlase nepovažují za relevantní ani lidé z ministerstva dopravy. Silničáři začali na pokyn úřadu první týden v září sčítat stojící billboardy (evidence měla být hotová do konce minulého týdne).…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc