0:00
0:00
Kultura5. 8. 20178 minut

Čekání na zápletku

Uplynulá seriálová sezona ukázala, že si portál Netflix brousí zuby na Hollywood 

Mimikry proinvestovaných peněz. (Gypsy)
Autor: Alison Cohen Rosa

Globální videopůjčovna spojovaná se zásadní proměnou toho, jak dnes sledujeme televizní seriály. A od roku 2013 také společnost s imagí progresivního producenta vlastních sérií, která investuje do autorských projektů. Tak vypadal obraz společnosti Netflix, která se od loňska snaží prosadit i v Česku. Teď se však cosi mění. Na konci června sice ohlásila celosvětově 104 milionů uživatelů, o čtvrtinu víc než loni. Chvíli předtím však zrušila řadu nových seriálů už po první sezoně – včetně svého nejdražšího počinu, kterým je muzikál The Get Down z Bronxu sedmdesátých let od mistra filmové opulence Baze Luhrmanna.

Netflix doposud udržoval původní seriály při životě navzdory špatným kritikám nebo pokulhávajícímu zájmu publika. Aktuální kroky je možné vykládat jen jako rozhodnutí dobrého byznysmena, ale lze jim rozumět i jinak. Netflix se stává obětí raketového růstu, kterým se snažil ochromit konkurenci. A jeho potíže symbolizují i obecnější trendy audiovizuálního průmyslu. Na jedné straně neustává boj o diváky-předplatitele, kteří už nechtějí chodit do kina a čekat týden na novou epizodu oblíbené série. Na straně druhé se ukazuje, že se vlna tzv. kvalitních seriálů možná dostala na svůj vrchol, z nějž už vede jen pomalá cesta dolů, pokud hráči neupraví kurz. O což se Netflix pokouší – a ubírá se při tom směrem, který může opět přepsat mapu zábavního průmyslu.

↓ INZERCE

Mylná představa

Velké plány a schopnost o nich hlasitě mluvit patřily od začátku k základní výbavě…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc