0:00
0:00
12. 11. 20163 minuty

Mobilní lumpárna

Proč telefonní operátoři chudým berou a bohatým dávají

Představte si, že se chleba prodává v obchodech různým lidem za rozdílné ceny. Zatímco zaměstnanci korporací, menších firem nebo státní správy pořídí teplý pecen mezi deseti a 30 korunami, penzisté, studenti, nezaměstnaní a matky na mateřské dovolené musí zaplatit dvě stovky. Absurdní? Přesně takhle v Česku funguje byznys s telefonním voláním, aniž by to donedávna někoho výrazněji vzrušovalo. Radnice městské části Brno-střed se teď odhodlala k převratnému kroku a požádala o skupinovou slevu pro všechny své občany.

Sedm set, anebo míň

Dalo by se namítnout, že mobilní volání není chleba, jenže to pomalu přestává platit. Chytrý přístroj s datovým tarifem se stal nezbytným společníkem většiny lidí v produktivním věku, dětem nebo seniorům rodiny pořizují jednoduché telefony z důvodu jejich bezpečí. Mobilní volání se zkrátka dostává do skupiny základních životních potřeb člověka digitální éry.

↓ INZERCE

Jeho poskytovatelé na to ale neberou ani minimální ohled. Zatímco běžným jednotlivým zákazníkům nabízejí neomezené volání za 750 korun (s lepším datovým tarifem i za dvakrát tolik), firmám, úřadům či jiným skupinám poskytují slevy až do výše 90 procent. A protože skupinové slevy mohou dnes získat i malé firmy o pár zaměstnancích nebo skupina přátel, která dokáže s operátory sebevědomě vyjednávat, je zřejmé, že onu standardní vysokou cenu inkasují T-Mobile, O2 a Vodafone hlavně od výše zmíněných skupin zákazníků – tedy těch, kdo mají nejhlouběji do kapsy.

Triky a…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc