0:00
0:00
Agenda12. 11. 20163 minuty

Blanka přivezla do města víc aut

Praha řidičům děkuje, část z nich se ale zlobí

Děkujeme, že jezdíte Tunelovým komplexem Blanka,“ hlásají plakáty, na nichž pražský magistrát láká řidiče k další jízdě: když pojedete tunelem dvakrát denně, ušetříte za rok 44 hodin. „Zájem řidičů je velký, stejně jako jejich spokojenost,“ chlubil se šestikilometrovým dílem rok po jeho otevření, letos v září, náměstek pro dopravu Petr Dolínek. Tvrdil, že se městem jezdí nejenom pohodlněji, ale spokojeni mohou být všichni obyvatelé – podle Technické správy komunikací (TSK) aut ve městě nepřibylo.

Spolek Auto*Mat ho vzal za slovo, ponořil se do statistik TSK a došel k jinému závěru. Vyšlo mu, že ke 20 milionům kilometrů, které auta denně po silnicích metropole ujedou, hned na podzim po otevření Blanky přibylo dalších víc než 500 tisíc kilometrů. Většina z toho ve čtvrtích na severu města, takže souvislost s novým tunelem je jasně patrná. A číslo rostlo dál, na nějakých 700 tisíc kilometrů každý pracovní den.

Podle dopravního experta Auto*Matu Vratislava Fillera platí jednoduché pravidlo, jakmile se autům otevře prostor, hned ho využijí. Když zmizí kolony, jede se rychleji, a do aut sednou i ti, kdo je předtím nechávali doma nebo parkovali někde na okraji města.

↓ INZERCE

Celkový počet ujetých kilometrů Blanka podle Fillera sice zvýšila, některým částem Prahy se ale zároveň ulevilo. Provoz klesl například na magistrále a Nuselském mostě, na Evropské třídě, v ulici Milady Horákové či Veletržní a v celém širším centru, třeba na obou březích Vltavy, na Malé Straně i Smetanově…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc