„Pot je, že špeky brečí.“ „Zadek, jaký chcete, nezískáte tím, že na něm budete sedět.“ „Vymlouvání spálí nula kalorií.“ Když se sejdou trenéři fitness, je prostě zábava. Nejdřív si vymění pár pravd o životě a fitnessu, což je nakonec jedno a totéž, pak si porovnávají, kdo má bělejší zuby. Když se už zábava pořádně rozjede, začnou vymýšlet nové fitness produkty. Chytají se smíchy za břišáky, až jsou z toho high. A co třeba cvičení bez tíže?
Jenže na tenhle večírek se připletli holky a kluci z marketingu. Neznají tolik pravd o životě a zuby nemají tak bílé, ale o to ostřejší. Když ucítí kořist, jdou po ní. A kdo je lepší kořist než dnešní městský člověk, který si tak strašně přeje být dokonalý. Který se ani chvíli nesmí nezlepšovat. Jehož hnacím motorem je sebeaktualizace, potřeba stahovat lepší a lepší verze sebe sama stejně nutkavá, jako mají jeho oblíbené produkty z iOS.
A tak vznikla antigravitační jóga, létací jóga, aerojóga. Jsou to různé marketingové názvy pro cvičení jogínských ásan, při nichž jsou cvičenci zavěšeni do látkových hamak. Mohou tak jednoduše praktikovat obrácené jogínské pozice hlavou dolů, v nichž je organismus zbaven tíže, uleví se srdci i vnitřním orgánům, okysličí se mozek a napne pokožka. Cvičenci odcházejí s pocitem, že zvládnou překonat všechno včetně gravitace. „Narodili jste s křídly.“ „Chcete změnit svůj život? Změňte úhel pohledu.“
A už to lítalo. Jenže postupně si trenéři začali všímat, že lidi raději meditují, než cvičí. Co s tím?…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu