Bez bílých filtrů
Festival Creepy Teepee představí společensky i rasově vyhraněné hudební kolektivy
Začalo to chatováním na Facebooku. Syn nigerijských imigrantů Chino Amobi z amerického Richmondu, Angel-Ho z Kapského Města a Nkisi narozená v Kongu, ale dospívající v Belgii – ti všichni se během společných rozprav na síti shodli, nakolik se na jejich životním pocitu odcizení od většinové společnosti podepsala koloniální politika. Vzklíčila mezi nimi solidarita a odtud byl jen krůček k pokusům vtělit ji do nekompromisní tvrdé hudby pod společnou hlavičkou NON.
Tři lidé ze tří naprosto různých míst na světě, ale velmi podobná zkušenost rasové nepatřičnosti, kterou jim umožnil sdílet internet. Tak by se dal charakterizovat zrod hudebního vydavatelství a aktivistické platformy NON Records, které si za pouhý rok a půl existence stačila vybudovat obrovský mediální respekt. A to jak zásluhou industriálně-elektronické hudby, tak díky stejně nesmlouvavým postojům, s nimiž vystupuje na obranu afrických a afroamerických umělců.
Velmi krátce poté, co si vydavatelství vydobylo přízeň hudebního tisku a absolvovalo úspěšnou koncertní přehlídku v newyorském The New Museum, dorazí jeho čelní představitelé – konkrétně zakladatelé Angel-Ho a Nkisi plus nováček Yves Tumor – na festival Creepy Teepee, jehož osmý ročník proběhne 7.–10. července v Kutné Hoře. NON Records tu ideálně zapadne do programové skladby, která se soustředí na malé, společensky a politicky vyhraněné hudební kolektivy z různých koutů světa. Hlas jim dal internet, ale dobře si uvědomují, že jejich snažení nesmí…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu