Byl to jeden z největších skandálů americké kinematografie nejen osmdesátých let. Kritika ze strany organizací zastupujících homosexuály nebrala konce. A režisér William Friedkin musí dodnes odpovídat na otázky, jestli byl v minulosti homofob a proč jeho snímek
Na lovu
, k němuž napsal i scénář, ukazuje gaye jako nebezpečí. Etablovaný autor megahitu
Vymítač ďábla
mohl natočit v podstatě cokoli. Spustil se ovšem do S&M newyorské gay scény a vynořil se z ní s filmem, v němž Al Pacino coby policista v utajení infiltruje gay komunitu, aby chytil vraha gayů. Jenže pobyt v něm probouzí vražedné a deviantní myšlenky. I dnes, ve společnosti uvyklé ve filmech na ledacos, zaráží přirozené spojení mezi deprivovaným násilím a sexuální orientací.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu