Divočina ve vašem obýváku
Případ producentky Kamily Zlatuškové vyvolal otázku, zda veřejnoprávní televize chce samostatnost a kreativitu
Pouští mi tu nějakou moderní vážnou hudbu. Maďarskou,“ utrousí Kamila Zlatušková na adresu svého otce Jiřího, poslance hnutí ANO a bývalého rektora brněnské Masarykovy univerzity. „Fakt úplně současnou… Jednou mu nějaký stopař řekl, že raději vystoupí, než aby něco takového poslouchal.“
Otec s dcerou právě sviští autem z Prahy do Brna a uvolněná nálada trochu klame. Poslední dva týdny od chvíle, kdy se pětatřicetiletá kreativní producentka dozvěděla, že Česká televize jí neprodlouží smlouvu, přinášely spíše vyšší hladinu adrenalinu. Nepřehlédnutelná mladá žena ze známé brněnské rodiny fungovala pro spoustu lidí z branže jako symbol, že veřejnoprávní televize je schopná oslovit mladší publikum a rozhýbat svými pořady (například dokumentární reality show Třída 8. A, živé pásmo s hosty a hudebními vstupy Tečka páteční noci nebo reality show Zlatá mládež) obvykle spíše stojaté místní vody. Otevřený dopis na podporu odcházející šéfky brněnské producentské skupiny podepsalo během několika dnů přes osm set lidí. Tuto středu se chce kauzou zabývat Rada ČT. A Kamila Zlatušková se mezitím vrací z důležitého jednání. S děkanem FAMU Zdeňkem Holým se právě dohodla, že se od září stane proděkankou pro mezinárodní vztahy. Kromě radosti z nového místa jí – stejně jako stovkám lidí, kteří protestují proti jejímu odchodu – vrtá hlavou jedna obecná otázka. Je pravda, že veřejnoprávní televize ze svých řad vyhání kreativní a nekonvenční kolegy?
Pohodlná…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu