Nikdo neví, že jsem idol
Zpěvačka Empress Of nahrála o samotě desku zachycující ruch města i sociálních sítí
Poznala jsem své nejistoty. Zjistila jsem, co přesně chci jako umělec i člověk, a všechno se to zhmotnilo v nových písních,“ popisuje v časopisu Fader pětadvacetiletá zpěvačka Lorely Rodriguezová, vystupující pod jménem Empress Of, vznik debutového alba trefně nazvaného Me (Já). Určila si totiž, že nahrávání pojme jako osamělý proces sebepoznávání.
Kvůli natáčení se z New Yorku, po jehož ruchu vždy toužila, vypravila na pět týdnů do mexické vesnice Valle de Bravo, aniž jí kdokoli dělal společnost. Bez přístupu na internet tu v domě na břehu jezera Avándaro na počítači psala i nahrávala jednu skladbu za druhou. Bez producentských zásahů a kompromisů vzniklo album, které vypovídá nejen o poznávání sebe samé a podobách samoty, ale také o procesu učení se písničkářské disciplíně a hledání autorského sebevědomí.
V době, kdy jsou sociální sítě okouzlené nekonečnými možnostmi konstrukce vlastního já a neutuchající komunikací založenou na komentování, hodnocení a lajkování, vzniká šum, v němž člověk velmi snadno přeslechne, co si vlastně sám doopravdy myslí. Právě já, které se ukrývá v hloubi ticha, si Empress Of přála najít.
Me díky této kombinaci představuje jednu z nejprůzračnějších popových nahrávek roku a kromě silných melodií ukrývá sympatickou rukodělnou stopu okolností vzniku. Koncertně ho Empress Of představí 5. listopadu v pražském klubu Roxy coby host kanadského dua Purity Ring.
Naprostá izolace
Bylo jí teprve dvanáct, když si zapsala…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu