Žijeme ve zvláštní době. Kdo by si kdy dřív pomyslel, že o kvalitě našich životů může rozhodovat to, jestli se jedna firma rozhodne přidat jedno tlačítko na jeden svůj výrobek. Jenže může. Ona firma se jmenuje Facebook a tlačítko „dislike“.
Chudák pes
Šéf nejoblíbenější sociální sítě Mark Zuckerberg minulý týden prohlásil, že Facebook připravuje pro své uživatele novou funkci. Už od zavedení tlačítka „like“ v roce 2007 prý dostával žádosti o přidání opačné varianty hodnocení. Zuckerberg sice v minulosti podobnou možnost odmítal, teď ale řekl, že tlačítko „dislike“ jeho firma chystá a brzy postoupí do fáze testování. Téměř miliarda pozemšťanů, která se k sociální síti každý den připojí, se tak může těšit na možnost dát najevo negativní pocity jedním kliknutím myši.
„Dislike“ (česky – nelíbí se mi, nemám rád, nesouhlasím) je zatím jen pracovní název, firma totiž ještě ladí (nebo možná tají), jaký význam má očekávaná ikona vlastně přesně nést. Zuckerberg její smysl vidí hlavně v možnosti rychlého hodnocení smutných zpráv, jako jsou oznámení skonu domácích mazlíčků nebo fotografie škod po povodních, pro něž se běžné „like“ příliš nehodí. Ono slovo by tedy nemělo sloužit ke komentování nepovedených účesů přátel – spíš má vyjadřovat empatii než nelibost.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu