Softwarové sekretářky
Technologické firmy bojují o zákazníky. Koho si vyberou jako osobního asistenta? Bude to mít vážné důsledky pro obchod i soukromí.
Do městské haly Billa Grahama v San Francisku se 9. září valil pestrý proud lidí. Tam, kde obvykle bývají rockové koncerty, se přišli podívat na show Applu, firmy, kolem níž se vytvořil jakýsi kult. Členové jejího vedení vyšli na jeviště a oznámili vylepšení hodinek Apple, iPhonu a iPadu a informovali také o novém televizním set-top boxu, který usnadní vyhledávání televizních pořadů a hraní her.
Skutečnou hvězdou představení byla však aplikace Applu Siri – osobní asistent. Siri je už k dispozici pro iPhony, přijímá hlasové příkazy a bude integrována do nových dálkových ovladačů Apple pro televizory, aby uživatel při přepínání kanálů nebo hledání pořadu nemusel hnout ani prstem. Bude-li mít zájem o předpověď počasí nebo sportovní výsledky, může se zeptat Siri a dostane pohotovou odpověď.
Migrace Siri do televizorů je příkladem rozmachu virtuálních asistentů, softwaru, který napodobuje některé schopnosti lidských sekretářek: připomíná schůzky, vyhledává informace a plní i jiné úkoly. Firma Apple, která koupila Siri v roce 2010 za odhadem 200 milionů dolarů, je v tomto oboru lídrem, ale mnohé další firmy vyvíjejí konkurenční produkty.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu