Kdo dřív sundá protivníka
Film Straight Outta Compton o rapové skupině N.W.A ukazuje brutalitu ghetta i showbyznysu
Tihle vaši rappeři vypadají jako členové gangu,“ říká policista bílému manažerovi, zatímco sedm Afroameričanů leží břichem na chodníku. Další ze strážníků jednomu z nich klečí na zádech a prohledává ho, zda nemá zbraň. „Nemůžete sem přijít a obtěžovat ty mladíky jen proto, že jsou černí,“ dovolává se manažer spravedlnosti. Marně.
Píše se rok 1988 a skupina N.W.A právě natáčí debutovou desku Straight Outta Compton, která nadobro změní podobu hip hopu a pomůže na svět subžánru zvanému gangsta rap. Vyšli si v pauze na ulici před nahrávací studio, ovšem k jejich smůle je jakákoli partička Afroameričanů hlídkám v těchto končinách podezřelá. A divák v kině jako by před sebou na plátně viděl něco velmi povědomého. Mrazivá scéna svou bezdůvodnou brutalitou až příliš připomíná amatérské záběry policejního násilí na afroamerické populaci, které v průběhu minulého roku šokovaly veřejnost.
Snímek režiséra F. Garyho Graye (Vyjednavač,Ctihodný občan), pojmenovaný podle zmíněného alba, který vstupuje tento týden do české distribuce, se stal nečekaným hitem letošního léta. Už nyní se po pár týdnech v kinech jedná o komerčně nejúspěšnější hudební film všech dob, který s tržbami 150 milionů dolarů jen ve Spojených státech dalece překonal dosavadního favorita Walk The Line o country muzikantovi Johnnym Cashovi.
Není divu. Film, jenž mapuje turbulentní vztah ústřední trojice hudebníků Eazy-E, Dr. Dre a Ice Cubea na přelomu osmdesátých a devadesátých…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu