89 procent amerických spotřebitelů říká: Starat se odpovědně o své zdraví je nejlepší způsob, jak zůstat zdráv. 91 procent přiznává: Mlsám celý den sladkosti, zmrzlinu, chipsy a další nezdravé jídlo, vyzkoumala agentura Nielsen. My zase víme: Sto procent obyvatel této planety touží být lepšími lidmi. Sto procent z nich je na to příliš líných, nedůsledných a egoistických. Sabotovat svá předsevzetí je skoro stejně silná lidská potřeba jako si je dávat. Ale co kdyby vás nějaká firma zdokonalila za vás?
Lidé z marketingu, sami zmítaní pocity viny z permanentního mlsání, už pochopili, jak silná je to zbraň. Řada společností teď láká zákazníky na to, že s nimi budou lepší. Tak třeba americká pojišťovna Oscar svým pojištěncům dá úkol, kolik by měli vzhledem ke své kondici ujít denně kroků. Chytrý náramek napojený na mobil to změří a za každý den, kdy závazek dodrží, dostanou k dobru dolar.
Podobně funguje brazilský Stroj života na odvykání kouření. Je to automat sponzorovaný televizní stanicí SBT. Kdo do něj odloží cigaretu, místo aby ji vykouřil, prodlouží si život o jedenáct minut. Aby se v těchto přidaných minutách nenudil, vypadne mu z automatu dáreček: časopis nebo lístky do kina. Anebo něco ušlechtilejšího: dobročinná organizace Feeding America získává přes mobilní aplikaci od lidí jejich kalorie spálené při sportu a zakoupí za ně…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu