Když mladý čínský miliardář Lej Ťün vystoupí na pódium, aby představil nejnovější výrobek své firmy, není možné si nevzpomenout na ikonického Steva Jobse. Oblečen v teniskách, džínách a černém ležérním svršku představuje nejnovější smartphone Xiaomi se stejným zápalem i rétorikou jako zesnulý šéf společnosti Apple. „Děláme věci, které nikdo před námi nezkusil. Jsme lepší než Apple, dokonce i naše bílá barva je bělejší než jejich,“ oznamuje se sebevědomým úsměvem přítomnému davu. Přitom slovní spojení „čínský telefon“ vyvolávalo ještě před časem pobavený úsměv. Čína, to jsou přece laciné, nekvalitně vyrobené kopie, spíše hračky než skutečné výrobky. Fotky čínských kopií iPhonu se objevovaly hlavně na serverech se zábavnými obrázky. Tuhle kopii Steva Jobse dnes už ale nedokáže ignorovat ani The New York Times nebo BusinessWeek.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu