0:00
0:00
Kultura6. 2. 20119 minut

Trojrozměrný Werich

Nejnovější Fimfárum probouzí k životu mladé české animátory

Astronaut

Ještě týden před premiérou filmu Fimfárum do třetice všeho dobrého 3D pendluje jeho producent Martin Vandas mezi Kavčími horami, kde se vyvolávají filmové kopie, a Barrandovem, kde se stále ještě dokončují digitální retuše. Unavené oči potvrzují, že posledních čtrnáct dní spí v průměru tři hodiny denně. Postprodukce prvního 3D loutkového filmu u nás je mnohem náročnější, než Vandas čekal. Jen objem zpracovávaných dat je desetkrát větší než u běžného filmu. „To, že třetí povídkové pásmo podle pohádek Jana Wericha je v módním 3D, je dílem marketingový tah a dílem nutnost,“ říká Vandas. Na začátku druhé dekády jednadvacátého století jsou už podle něj v oblasti animace trojrozměrné filmy víceméně standard. A právě současné technické možnosti mohou být jedním z faktorů, které českému animovanému filmu po letech izolace pomalu vracejí ztracené sebevědomí.

↓ INZERCE

Barka pro každého

Fimfárovská trilogie (2002, 2006, 2011) navazuje poetikou na slavnou tradici české animátorské školy založené ve čtyřicátých letech Jiřím Trnkou. Její poslední díl je ale v mnoha ohledech dnešní: kromě nového formátu zde na režisérském postu doplňují pětasedmdesátiletou doyenku české animace Vlastu Pospíšilovou třicátníci Kristina Dufková (1978) a David Súkup (1974). Werichovská poetika pro ně není žádné dogma: Súkup například v pohádce Rozum a…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc