„Stanovil jsem si životní cíl stát se největším umělcem všech dob. Je to ale dost obtížné, protože neumím ani zpívat, ani tančit,“ pronesl v listopadovém rozhovoru pro MTV rapper Kanye West. Řekl to se špetkou ironie a notnou dávkou hip-hopové sebejistoty, která z něj činí nejvelkohubější postavu současného světového showbyznysu. Je fakt, že jeho řeči mohou působit směšně. Třiatřicetiletý rodák z Atlanty, který si zakládá na perfektně střižených oblecích, ale právě teď podniká první smělé kroky oním vytouženým směrem.
Shodne se na tom kdekdo: týdeník Billboard, který pravidelně sestavuje oficiální americkou hitparádu, konzervativní hudební časopis Rolling Stone, jenž vzešel z generace hippies, na nové trendy a nezávislou scénu vysazený hudební web Pitchfork, seriózní týdeník Time nebo na černou hudbu zaostřený časopis Vibe. Oni a ještě mnoho dalších mluvili koncem loňského roku ve výročních žebříčcích stejnou řečí: nejlepší deska roku 2010 se jmenuje My Beautiful Dark Twisted Fantasy a natočil ji Kanye West. Album se objevilo na trhu až na sklonku loňského roku, ovšem během pouhých šesti týdnů dokonale zamíchalo představami kritiků o tom, jak má vypadat příkladná popová nahrávka.
Nestává se úplně běžně, aby tisk vlastněný z drtivé části bílými vydavateli a zaměstnávající převážně bílé redaktory velebil společným hlasem opus černého rappera. Jedním ze zásadních důvodů společné…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu