Na operu do kina
Najednou je tu nový „globální“ zážitek. Jdete do kina na operu a máte pocit, že jdete vlastně do divadla.
Operní hvězda Angela Gheorghiuová se tu lednovou sobotu nastydla. Dvaačtyřicetiletá diva původem z Rumunska měla v Metropolitní opeře zpívat společně s manželem, tenorem Robertem Alagnou Pucciniho operu La Rondine – Vlaštovka. Ta se po světě hraje málokdy, protože průměrná sopranistka hlavní roli nezvládne a velkých a zároveň lehkých hlasů, jaký má právě Gheorghiuová, je v oboru jen několik. Gheorghiuová zvažovala riziko, že svůj poklad v hrdle nenávratně poškodí. V New Yorku bylo krátce po poledni.
Předehra
V Praze bylo v tu dobu něco po šesté a do kina Světozor se scházelo publikum. Ve vestibulu byla o něco lepší šatna než jindy, ochotní uvaděči, sklenka vína. Podobně to vypadalo v žižkovském Aeru a v dalších dvanácti českých kinech od Plzně po Zlín. Ve stejnou chvíli do křesel usedali i diváci v osmi stech padesáti sálech v Severní Americe, západní Evropě, Asii. Ti všichni chtěli slyšet zpívat Angelu Gheorghiuovou.
Zatím na plátně sledovali, jak se v New Yorku pomalu zaplňuje sál Metropolitní opery a jak se za oponou staví dekorace. Začal pravidelný přímý přenos, který se u nás během posledního roku stal hitem. Má zkratku Metinhd: Met (Metropolitní opera) v „high definition“, tedy ve vysokém obrazovém i zvukovém rozlišení. Je to přímé zprostředkování návštěvy opery s vrcholnými interprety, scénou a režií.…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu