Tučňáci, beatbox a megafon
Domácí hudební média o nich zatím jakoby nevědí, Dva ale opakovaně vystupují po Evropě: vedle rakouských a maďarských výjezdů je bizarním vrcholem jejich kariéry živé hraní v moskevské televizi se sledovaností kolem milionu diváků.

Divadlo Dno z Hradce Králové má svou velkou éru už za sebou. Stalo se však epicentrem, které výbušně rozmetalo po republice osobnosti, o kterých je dobře vědět. Jiřího Jelínka si Vladimír Morávek odvedl do brněnské Husy na provázku: výrazný herec i autor tu mj. hraje roli Krista v Pitínského Evangeliu svatého Lukáše. Bára (1981) a Jan Kratochvílovi (1975) pro Provázek tu a tam píší hudbu. Především však koncertují jako duo s minimalistickým, ale trefným názvem Dva.


Domácí hudební média o nich zatím jakoby nevědí, Dva ale opakovaně vystupují po Evropě: vedle rakouských a maďarských výjezdů je bizarním vrcholem jejich kariéry živé hraní v moskevské televizi se sledovaností kolem milionu diváků. Je to přímý důsledek jejich internetové vizitky na MySpace: zafungovala jako spolehlivá anténa na spřízněnce od Petrohradu po Argentinu.
Jejich muzika má patinu domácího muzicírování, ovšem veskrze dnešního: rytmik Honza kombinuje kytaru a hiphoperský beatbox („bicí na pusu“), melodička Bára hraje na saxofon, klarinet, cello. Ale hlavně: magickým trademarkem Dvou jsou texty ve fiktivních jazycích. Někdy připomínají ruštinu, jindy je to německá konverzace pro fantasty.
&„…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu