Odvážlivci v toulavých autobusech
Skoro třetina Čechů – říkají průzkumy – vyráží na dovolenou autobusem.

Skoro třetina Čechů – říkají průzkumy – vyráží na dovolenou autobusem. Při pohledu na prázdninové zprávy novin se zdá, že těch 29 procent z nás docela slušně riskuje.
11. července zastavila policejní hlídka na německé dálnici A3 český autobus vezoucí třicet zdejších dětí a jejich psy na závody do Belgie. Po technické prohlídce označili němečtí experti vozidlo za „jezdící šrot“ a nedovolili mu jet dál. „Dělám technické kontroly už 28 let, ale něco podobného jsem ještě neviděl,“ citovala média jednoho z německých expertů zděšeného ze špatných brzd, sjetých gum a prorezavělého motoru.


No nekupte to!
O pět dní později se v Srbsku na dálnici srazil jiný český bus s kamionem a řidič – jehož vinou podle policie k havárii došlo – na místě zahynul. Tři dny nato se úplně stejná srážka českého turistického autobusu s náklaďákem odehrála na jihu Maďarska a šest pasažérů za to zaplatilo životem. Takže jeden katastrofální technický stav a dvě smrtelné chyby řidičů během týdne. Výjimka, nebo hrozivý trend?
Od dob chudých zájezdů z počátku devadesátých let se dálkové autobusy v Česku alespoň na oko zlepšily. Rozhrkané karosy postupně téměř zmizely a dopravní společnosti se začaly chlubit komfortními dvoupodlažními vozy kvalitních značek. Při pohledu do statistik se však ukazuje jeden paradox: v poslední době se trend otočil a autobusy už zase stárnou. Zatímco v roce 2000 bylo jejich…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu