0:00
0:00
Trendy1. 7. 200713 minut

Diagnóza mediální planety 2007

Ve Spojených státech, kde má většina trendů své rodiště, se z médií stala hračka pro miliardáře (Der Spiegel).

Astronaut
Fotografie: Karel Hvížďala. - Autor: Karel Cudlín Autor: Respekt

Karel Hvížďala

(1941) je novinář a spisovatel. V letech 1978–1990 žil v exilu v Německu. Vydal přes dvacet knih rozhovorů, mj. České rozhovory ve světě, Dálkový výslech s V. Havlem, Myslet zeleň světa s V. Bělohradským, Knížecí život s K. Schwarzenbergem, Když umřít, tak v Jeruzalémě s K. Sidonem. Je autorem pěti próz, řady rozhlasových her, dvou knih o médiích, nyní připravuje k vydání knihu esejů.

↓ INZERCE

Ve Spojených státech, kde má většina trendů své rodiště, se z médií stala hračka pro miliardáře (Der Spiegel). Současná krize (předchozí byla řádově před pěti lety, zapříčinil ji odliv inzerce na internet) je způsobena dle analytiků především akcionáři, kteří očekávali vysoké zisky a nyní akcie prodávají. Jak promění změna majitelů média?

Murdoch chce stále víc

Druhý největší americký deník The Wall Street Journal (náklad 2,1 milionu, první je v USA Today s 2,3 milionu, The New York Time má 1,1 a The Washington Post 0,7 milionu) oznámil 9. května 2007 hned na titulní straně, že Rupert Murdoch (ročník 1931, narozen v Austrálii jako syn sira Keitha Murdocha, vystudoval Geelong College a Univerzitu v Oxfordu, nyní je i občan USA) se velice často snaží ovlivňovat redakční názory v novinách, které vlastní. Vehementně se zasazoval zvláště v novinách The Sun a News of the World (ve Velké Británii mu ještě patří mj. The Times) za zásah v Iráku a…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc