Poté co došlo ve Spojených státech k největší krádeži osobních dat v historii, se němečtí obchodníci začali odvracet od používání platebních karet.
John Perry, výkonný ředitel americké společnosti CardSystems Solutions, která zpracovává peněžní operace prostřednictvím platebních karet Visa a MasterCard, má starosti. Do konce měsíce musí dokončit interní audit, najít viníky neopatrného zacházení s daty zákazníků a získat zpět důvěru karetních společností. Jeho zaměstnanci totiž uložili informace uživatelů úvěrových karet včetně hesla PIN na tzv. intranetu, který nebyl dostatečně chráněn proti útokům hackerů.
Výsledkem bylo, že se hackeři, kteří pronikli do systému společnosti, mohli dostat k údajům až o čtyřiceti milionech zákazníků a manipulovat pak s jejich účty. A důvod? Zaměstnanci CardSystems si chtěli ušetřit práci při přezkoumávání špatně provedených transakcí, a tak prostě nedodrželi pravidla pro zacházení s citlivými údaji.
Skandál postihl i evropské finanční ústavy. Ty na něj však zareagovaly pozoruhodně laxně. Pětice velkých německých bank – Deutsche Bank, Dresdner Bank, HVB, DiBa a Postbank – teprve po třech týdnech od vypuknutí amerického skandálu vyzvaly držitele karet, aby přišli na pobočky, vyplnili formuláře a dostali nové úvěrové karty. Za tuto výměnu si navíc nechaly zaplatit. Krom toho se zjistilo, že například v Německu podobné zúčtovací společnosti využívají data držitelů kreditních karet pro reklamní akce a ty…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu