Ještě před několika měsíci bylo brněnské divadlo Polárka na vrcholu slávy. Svým zaměřením na děti a mládež od 3 do 20 let nemělo konkurenci, výhradně autorský repertoár i osobitost mu vynesly několik prestižních cen a všechna představení byla vyprodána. Dnes je ale všechno jinak: zbývá posledních pár představení a Polárka možná zatáhne oponu navždy. Vysvětlení? Brněnský magistrát znovu předvedl, jak se má financovat kultura: chudým brát a bohatým s dlouhými prsty dávat.
Cizí divadlo
Divadlo Polárka vzniklo roku 1998 z původně amatérského loutkového souboru Jitřenka. Skupině talentovaných absolventů brněnské JAMU se tehdy podařilo přesvědčit úřad městské části Brno-střed, aby je dotoval dvěma miliony ročně. Magistrát města Brna se pak nabídl, že na provoz přispěje dalšími čtyřmi miliony korun, což také následujících pět let dělal. Za tu dobu si Polárka vydobyla dobré jméno po celé republice i v zahraničí. Sklízela úspěchy na festivalech, herec a hudebník David Smečka získal za scénickou hudbu k představení Smetení Antigony cenu Alfreda Radoka, Miroslav Oščatka byl oceněn za dramaturgii Alenky v říši divů a za scénář hry Lovci mamutů.
Soubor mezi ostatními divadly vyniká v několika rovinách: autoři si píší scénáře sami, proto mohou nabízet aktuální a netradičně pojaté hry. Soubor má vlastní živou kapelu, hraje zároveň pro děti i dospělé, představení jsou velmi kontaktní, herci vtahují děti do hry. V málokterém divadle se také vidí, aby na…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu