Zástupce ombudsmanky hájí práva utlačované většiny
Třikrát z internetu a sociálních sítí
Nemáte čas ani chuť sledovat desítky hodin denně web a sociální sítě? Nevadí - tenhle přehled vám může být snadno dostupnou náhradou. Co internet přinesl tentokrát?
Už týden stará kauza televize Prima, která odvysílala reportáž s křesťanským uprchlíkem ubytovaným v Česku, do úst mu v překladu vložila jiná slova, než říká v originále, a následně se místo omluvy pasovala do role odvážného šiřitele politicky nekorektní pravdy, stále nebere konce. Tentokrát se ke kravíngate vyjádřil zástupce ombudsmanky Stanislav Křeček.
Ve čtvrteční reportáži Primy neshledal na původním materiálu žádné pochybení a dnes věc okomentoval i na Facebooku: „Na tom, zda to bylo či nebylo řečeno, vůbec nezáleží! (…) Je tedy něco špatně, ale za to nemůže TV Prima, nýbrž ti, kteří zcela nezodpovědně tuto demagogii kolem migrantů, z důvodů o kterých nechci spekulovat, u nás roztáčejí!“
Proti jeho slovům se téměř okamžitě ohradila sama ombudsmanka, která v tiskovém prohlášení upozorňuje na to, že Křečkova vystoupení nejsou tak úplně v souladu s posláním jeho úřadu. „Předčasné vyjádření JUDr. Křečka narušuje princip zdrženlivosti a nestrannosti, jímž jsme oba vázáni,“ říká a poukazuje na to, že Křeček svým hodnocením možná přímo porušil zákon o veřejném ochránci práv.
Prima tak mimo jiné nepřímo upozornila na bizarní situaci na úřadu ombudsmana, který má za úkol chránit občany před zvůlí státu, ale přitom se jeho zástupce dlouhodobě profiluje spíš jako ochránce utlačované většiny před domnělým nebezpečím imigrace. Ani jeho přímluva však televizi nepomůže: celou věc má na příštím zasedání hodnotit Rada pro rozhlasové a televizní vysílání - a ta zpravodajství Primy za vyvolávání etnického napětí už jednou kritizovala.
Pokud jako většina lidí s chytrým telefonem používáte facebookovou aplikaci Messenger, dočkáte se v ní od jara spousty krásných reklam. Plán popsal Facebook v dokumentu, který rozeslal svým největším inzerentům a který teď unikl na veřejnost. Firmy a značky budou nově moci posílat uživatelům soukromé zprávy s upozorněními na slevy nebo reklamními animovanými GIFy.
Komentátoři ovšem katastrofické předpovědí o Messengeru zaplněném nevyžádanými zprávami mírní: Facebook si nemůže dovolit 800 miliónů uživatelů své aplikace znechutit a dopustit tak jejich přechod ke konkurenci. Podobně jako u všech funkcí bude zavedení reklamních zpráv nejspíš předcházet pomalé a opatrné testování - a už teď se mluví o přísném omezení podmínek, za kterých budou moci firmy reklamní sdělení posílat. Nástup doby, kdy se vás vaše oblíbená značka bot zeptá, jak se máte a jestli jste dnes neuvažovali o menším nákupu, tak nejspíš zatím nehrozí.
„Romane, víš co jsem dělala na oběd?“ „Ne.“ „Řepovej krém s cizrnou.“ „Aha.“ Banalitu každodenních konverzací poeticky zaznamenává facebooková stránka Nudné dialogy. Pokud je váš život někdy až příliš zajímavý a zábavný, vyplatí se sledovat.
//
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].