0:00
0:00
Kultura27. 10. 20243 minuty

Když se urbex potká s démony

Boris Hokr

Ema Březinová právě přišla o matku. V práci mají pochopení, stejně jako partner, a dopřávají jí čas dát se dohromady. Ovšem ona během výprav do zděděného rodinného domu nedochází ke smíření. Na povrch namísto toho vyplouvají předchozí traumata a tragédie. Před několika lety se její bratr Michal ztratil během urbexové výpravy, což vedlo k rozklížení rodiny, a nakonec i ke zmizení otce. Právě na jeho poznámky, v nichž mapuje vše, co Michalovu poslední výpravu provázelo, Ema narazí a brzy se i v jejím okolí začnou dít podivné věci. Není jasné, zda se jedná o narůstající paranoii, či v sousedství operuje démonický kult…

Vilém Koubek působil jako editor, což se tematicky i přesně vystiženým pocitem únavy z lidské blbosti a nekonečného pinožení promítlo do stripové série Korektor, na které pracoval s ilustrátorkou Janou Kilianovou. Knižně debutoval splatterpunkovým románem Čepel entropie. Z řady kratší i delší dobu zářících hvězdiček tzv. české akční školy (kterou založil Jiří Walker Procházka a k dokonalosti dovedli autoři jako Jiří Kulhánek, Štěpán Kopřiva či František Kotleta) se pak vydělil dvojicí románů Posmrtná predace a Smějící se bestie. 

↓ INZERCE

V nich představil českou odpověď na hrdiny irského mistra depresivního noiru Kena Bruena. Koubkův Vincent Krhavý se dostává do Odpočinku, rezervace pro bývalé mileniály, nyní už v důchodovém věku, kteří nejsou schopni fungovat v jiné „době“ a blíže neurčení politici si je pěstují jako manipulovatelnou voličskou sílu. Oba romány si získaly i díky výbornému audiozpracování nadšené fanoušky, zároveň postavily Koubka před výzvu – opakovat úspěšnou formuli, nebo udělat krok stranou? Zatloukání hřebů je důkazem, že zvolil druhou možnost. 

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc