Na tenhle oxeroxovaný (z dnešního pohledu neumětelský) plakát jsem narazila při listování starými svázanými Respekty z roku 1993. Ano, revoluce v digitalizaci se ještě nekonala, takže celé ročníky Respektů rané éry, novinového formátu a v černobílém provedení se dlouhé roky vázaly do obřích knih. Plakát zval na koncert Iggyho Popa do sportovní haly na pražském Výstavišti s datem konání 23. července 1993, s předskokany Tonym Ducháčkem & Garage.
Z koncertu se nedochovaly téměř žádné fotografie ani filmové záběry – i video bylo v plenkách. Neexistovala ani obří plátna přibližující dění na pódiu, dnes běžná součást velkých koncertů, takže kdo si nevydobyl místo v „kotli“ a zůstal stát v zadních řadách (včetně mě), mohl vidět jen v dálce poskakující polonahou postavu „kmotra punku“, jak se Iggymu Popovi přezdívá.
Už od konce roku 1989 k nám proudili umělci z celého světa včetně hvězdných The Rolling Stones, kteří na Strahově odehráli v srpnu 1990 první megakoncert postkomunistického Československa. A přijížděly i třeba jen samotné hudební osobnosti, jako například Lou Reed z The Velvet Underground na začátku roku 1990 v roli novináře, aby udělal pro časopis Rolling Stone interview s Václavem Havlem.


Iggy Pop se tu v roce 1993 objevil poprvé. Koncert organizovala Milena Palečková a její 10:15 promotion, tehdy už profesionalizovaná hudební agentura, která jen ve zmiňovaném roce uspořádala koncerty téměř patnácti kapel včetně Nicka Cavea a The Bad Seeds, Suzanne Vega, The Velvet Underground, The Cassandra Complex, heavymetalových Motörhead a dalších. Palečková také domluvila předskokany Iggyho Popa, Ducháčkovu Garage, jejíž tvorba byla hudbou „kmotra punku“, ale také Loua Reeda a dalších ovlivněna.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu