
Šedý kašmír. Béžový semiš. Šampaň košile. Šeříkový šátek. Slyšíte? Takhle šeptá tichý luxus; jako když šustí bankovky. Tichý luxus je trend, který tiše ovládl určitou část lidstva. Tu, která na něj má.
Pryč jsou doby, kdy se bohatství měřilo podle velikosti loga Chanel na kabelce. Teď je ten pravý luxus, když na ní žádné logo není. Ale je ušitá z nejlepší kůže, s plnou pozorností ke každému švu a každé kapsičce a samozřejmě ručně. K takové kabelce patří neméně kvalitní mohérový pulovr, tvídový blejzr a kašmírová kšiltovka. Kdo neví, tomu na nich nepřijde nic zvláštního. Ale kdo ví, ten ví. Že všechny tyhle svršky jsou zatraceně luxusní.
Jelikož české celebrity zatím dávají přednost spíš luxusu s velkým logem než bez loga, čest výjimkám, musíme se po příkladech podívat na internetu. Nejčastěji jsou uváděny postavy ze seriálu Boj o moc. Jeho hrdinové jsou oblečeni na první pohled zcela nudně. Jediné, co je na jejich oblečení vzrušujícího, jsou cenovky. Nevíme přesně kolik, je to nicméně všechno od značek Brunello Cucinelli, Tom Ford, Ralph Lauren, Loro Piana, Max Mara a jim podobných, takže to bude hodně. Odhadujeme, že jedna kostkovaná pantofle hlavního oligarchy Logana Roye stojí v realitě víc než všechny boty průměrného českého diváka dohromady.


Další, na kom se často ukazuje, jak vypadá nový trend, je hollywoodská herečka Gwyneth Paltrow. Nosí blůzky, svetříky a šaty, z nichž tichý luxus přímo křičí. Kromě toho je Gwyneth Paltrow také majitelka lifestylové značky Goop, která takové věci také prodává – většina jejích produktů, jako je kosmetika, oblečení či potřeby na jógu, má cenovky, o nichž by se člověk domníval, že jsou v korunách – ale jsou v dolarech. Právě tak to pozná. Když věc vypadá normálně, nemá logo a stojí tolik, kolik vyděláváte za měsíc, je to tichý luxus.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu