Vývoj hry zabere minimálně dva roky
S ředitelem studia Charles Games Lukášem Kolkem o tvorbě vážných her při Univerzitě Karlově
Z jakých zdrojů jsou financovány vaše hry i chod studia?
Charles Games bylo založeno před dvěma lety jako nezávislé herní studio s majoritním vlastníkem Charles University Innovations Prague, tedy dceřinou firmou UK. Jako základní kapitál pro rozjezd byl do firmy vložen milion korun a zároveň licence her, na kterých jsme pracovali ještě pod hlavičkou univerzity. V Česku oproti zahraničí neexistuje systematická podpora začínajících herních studií a v současnosti naše studio není přímým příjemcem žádné grantové podpory. Chod studia a jeho rozvoj zhruba z poloviny zajišťují zisky z našich vlastních her a softwaru a z druhé poloviny pak zisky z her a produktů, které tvoříme na zakázku pro externí partnery.
Jaké jsou prodeje?
Stabilní po mnoho let a tento trend se daří udržovat. Attentat 1942 vyšel už v roce 2017 a po založení Charles Games a další práci na hře se nám v roce 2020 podařilo prodat více kopií než za předešlé tři roky dohromady. Hry postupně rozvíjíme a uvádíme na nové platformy. Máme téměř hotové verze Attentatu 1942 pro konzole Nintendo Switch a Xbox, jednáme o uvedení hry na PlayStation. O naše hry projevují zájem i zahraniční vzdělávací instituce, zejména americké univerzity, a daří se nám je dostávat mezi co nejširší publikum. Zároveň je dobré říct, že vývoj vlastní velké hry zabere minimálně dva roky času a velké množství kapitálu.
Aktuálně ve spolupráci se společností Živá paměť vyvíjíte Train to…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu