Bude to na desítky let
S Josefem Petrem z Ligy otevřených mužů o mužských vzorech, touze po rodinném životě a odvaze projevit emoce.
V Lize otevřených mužů už se prý nevěnujete jen mužům. Co se stalo?
Naší hlavní misí je zvyšování kvality života mužů. Vycházíme z potřeb mužů, kteří se na nás obracejí, ale i z toho, co se dozvídáme z výzkumů. Nejrůznější programy, které jsme začali s nějakou jasnou myšlenkou, se postupem času různě vyvíjely a mění se jejich cílová skupina. To je zcela v pořádku. Aktuálně se v LOM bavíme o změně mise. Konkrétně to znamená, že na svět nahlížíme z mužské perspektivy.
To může znamenat různé věci.
Může to znamenat potřeby mužů, ale také nejrůznější společenská témata, na kterých mužům záleží. A to může být klidně i podpora žen v nějakém tématu, které jsme z mužské perspektivy přivedli na svět. Jádro naší činnosti ale zůstane přímo u mužů – třeba podpora aktivního otcovství, metoda mužské skupiny, se kterou pracujeme od počátku, nebo programy pro otce s dětmi.
U čeho jste původně začali čistě u mužů a postupem času se to posunulo?
Typickým příkladem je Suchej únor, tedy kampaň, která na počátku mířila výhradně na muže. Ve spotřebě alkoholu a sklonech k závislostem „vedou“ nad ženami čtyři ku jedné. Začali jsme u otázky mužského pití, prvního ročníku se účastnilo asi sto nadšených mužů ve skupině na Facebooku. Pak se ta myšlenka ale začala šířit a u sedmého nebo osmého ročníku jsme si řekli, že dává smysl záběr více rozšířit. Dnes už Suchej únor původní myšlenku…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu