0:00
0:00
Kultura17. 4. 20228 minut

Hledání správné chyby

Pandemická pauza nastartovala boom zájmu o technologie domácího nahrávání hudby

Digitalizace otevřela celý nový svět, v němž je možné dělat si naprosto všechno. (Trentemøller na festivalu Roskilde 2017)
Autor: Profimedia

Koncertní byznys se před dvěma lety zcela zastavil a zatím se pořádně nestačil nastartovat. Nejeden známý klub musel zavřít a krize postihla také slavná nahrávací studia. Přesto existuje odvětví, které v době lockdownů začalo vzkvétat: jedná se o hudební nástroje, a především hudební software, který usnadňuje tvorbu hudby a domácí nahrávání.

Už v prvním roce pandemie časopis Rolling Stone ironicky poznamenal, že domácí karantény nezpůsobí baby boom, ale novou hudební renesanci. Hmatatelné důkazy ještě nemáme, ale globální čísla ukazují, že poptávka po programech umožňujících vytvářet hudbu jako GarageBand, Logic nebo Pro Tools prudce stoupla. V měsících nejtvrdších lockdownů vzrostlo vyhledávání slova GarageBand na Googlu o více než polovinu. Lidé, kteří zůstali doma, začali investovat do svého vybavení a bylo to znát. Z hudebních zákazníků – amatérů i profesionálů – se stal čím dál zajímavější trh. Byť velmi divoký a stále nezmapovaný.

↓ INZERCE

Na tom se shodují i lokální vývojáři audio pluginů – tedy „zásuvných“ modulů, doplňků, které obohacují standardní hudební programy o nové funkce, případně umějí některé věci lépe než základní nastavení. „Lidé byli zavření doma a řekli si: Konečně se budeme věnovat muzice. A koupit si software je přece jenom jednodušší než se do něčeho pustit. Ještě to neznamená, že něco doopravdy vytvoří,“ říká s pobavením Vojtěch Meluzín, vývojář a zakladatel firmy MeldaProduction.

[image id=„200255797“ caption="„Přišel jsem v dobrý čas.“ (Vojtěch…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc