Ještě před dvěma lety nakupovalo v Americe jídlo přes internet jen asi pět lidí ze sta. Podle statistiky z letošního února ale on-line nákupy potravin astronomicky narostly. Jistě, vybírat bezstarostně z regálu to nejhezčí jablko nám všem chybí, ale že by se mám chtělo po měsících líného nakupování během covidového období zase chodit pro všechno pravidelně po svých, to si trh rozhodně nemyslí. Nakupovací služby tak přibývají a ty stávající prosperují. Třeba menší firma Fridge No More, volně přeloženo „lednice nikdy více“, doručuje v deseti čtvrtích v New Yorku a útočí na bolestivé místo nás všech – nemáme na nic prostor. Nabízí totiž: budeme vaše externí lednice. Potřebujete máslo? Fajn. Pomeranče? Chleba? Hned. Naťukejte vše do mobilu a než vyndáte z trouby topinkovač a prkénko, budeme tam. A opravdu to probíhá rychlostí světla: děti žádaly k večeři kukuřici, manžel si přál olivy, ovesné mléko a mango. Za osm minut od objednávky už někdo zvonil. Cena jako jinde v obchodě. Poplatek žádný. Doručeno na elektrokole. Během večeře si píšeme ještě o zmrzlinu a dvě jablka, a u dveří je někdo s nákupem tentokrát do sedmi minut.
Principem je, že společnosti jako Fridge No More otevřou obchody v těch nejmíň populárních, a tedy nejlevnějších blocích vaší čtvrti a neutratí nic za výzdobu prostor. Německá firma Gorillas, co u nás v Brooklynu doručila jogurt na snídani, než jsem si stihla dočistit zuby, v první polovině roku získala investice 290 milionů dolarů. Fridge No More od…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu