
Ženy milují luxus. Ženy chtějí vilu v horách u moře a bikiny a kožich – a to pokud možno všechno najednou a hned. A dovolenou na Kanárech. Jelikož na to však ve většině případů nemají peníze, spokojí se s nějakou tou červenou blbinkou s logem. Takže nejspíš s rtěnkou. Ano, ženy jsou jednoduché a na tom je založený rtěnkový index. Avšak my jsme na tomto místě už mnohokrát ukázali, že ženy jsou ve skutečnosti složitější, stejně jako muži a svět obecně. A proto hledáme lepší a rtěnkovitější index, který ukáže komplexní realitu života ve všech odstínech červené.
Rtěnkový index vychází z předpokladu, že ženy si chtějí kupovat drahé věci. A když nemají na velké, stačí jim malinké. Proto když klesá ekonomika, roste prodej rtěnek – a naopak. Rtěnkový index vymyslel Leonard Lauder, ředitel kosmetického impéria Estée Lauder, podle nějž rtěnky ovlivňují skoro všechno, takže proč ne globální ekonomiku?


Bylo to konkrétně v roce 2001, tedy v době, kdy vzduchem ještě nelétaly koronaviry, ale jen vražedná letadla. Ano, teroristický útok na New York, ano, následná hospodářská krize, ano, krach mnoha technologických firem a spousta žen a dívek z designových kancelářských židlí skončila přímo na ulici. A co udělaly? Prodaly byt, koupily rtěnku. Jenže teď přišel covid a místo rtěnek ústenky. Krize sice je, ale prodej rtěnek poklesl. Protože kdo by si natíral pusu luxusní rtěnkou, aby si ji pak překryl rouškou a měl večer rty až za ušima. Tak hloupinké nejsou snad ani ženy. Počet prodaných…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu