Češi nemají zájem o práci v evropských institucích a dost často je to kvůli tomu, že vůbec netuší, že by tam pracovat mohli. Ministerstvo zahraničí se rozhodlo čelit téhle realitě propagačním videem. Smysl je jasný: co začíná nezájmem jednotlivců o práci v Bruselu, končí neschopností státu něco tamtéž prosadit, protože mu k tomu chybí potřebné spojky – Češi na klíčových pozicích.
Video pustil rezort do éteru minulý týden a okamžitě se stalo hitem. Převažující reakce na hraný rozhovor skupinky mladých okolo táboráku, kteří se baví o budoucnosti, byla ta, že něco tak trapného český internet dlouho nezažil. Starší ročníky obracely oči v sloup nad budovatelskými dialogy, mladší diskutérky kritizovaly sexistickou linku, protože ústřední krasavice má viditelně bujné poprsí; další komentovali, že šprťáckou nesnesitelnost videa korunuje to, že hlavní hrdinka skočí do vody na konci klipu oblečená. Slovníkem generace Z, na kterou klip cílí, šlo o totální „cringe video“ – člověk se u něj ošíval trapností, až si to možná i trochu užíval.
Zadavatel neměl „krindžování“ v hledáčku. Podle bývalé velvyslankyně Jany Hybáškové, která koordinuje dosazování Čechů do zahraničních organizací, obeslalo ministerstvo několik společností a jen jedna, studio Družina – v minulosti dělali například kampaň Můj hlas je zelenej s rapujícím Ondřejem Liškou –, nabídla něco zajímavějšího než mluvící hlavy.
Samotný obsah videa rezort blíž neřešil, což je spíš dobře. Družina je osvědčená a minimálně…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu