0:00
0:00
Kultura19. 1. 20208 minut

Kdopak to vymňoukl?

Muzikál Cats: příběh filmu, v němž je úplně všechno špatně

Nezískají nic, ztratí téměř všechno. Kočkolidé jako neúspěšný digitální experiment.
Autor: Universal Pictures / BACKGRID /

Špatných filmů vzniká  vždy a všude plno. Podle cyničtějších hlasů dokonce podstatně víc než dobrých. Čas od času se ale objeví takový, který se vzpírá veškeré kategorizaci špatného a existuje ve vlastní stratosféře. Zůstává nad ním rozum stát a nehlásí se k němu ani jeho vlastní výkonný producent. Právě takovým filmem jsou nové Cats. Adaptace slavného muzikálu Andrewa Lloyda Webbera se od premiéry na konci loňského prosince – česká kina ji hrají před poloprázdnými sály od ledna – dočkala diváckého nezájmu i zdrcujících kritik. Studio Universal by na ní podle odhadů mohlo tratit sedmdesát milionů dolarů. Podle Los Angeles Times mají Cats zhruba stejně děje jako StarDance. The New York Times se nemohly rozhodnout, který z nepřeberného množství momentů si vybrat jako ten, kdy film dosáhl dna, a Empire popsal kočky jako laboratorní mutanty, které produkce prohnala filtrem aplikace Snapchat. Cats jsou řazené k filmům jako Bojiště země nebo Striptýz, jež jsou považované za nejhorší snímky, které kdy v americkém průmyslu vznikly. Přes veškerou snahu marketingového týmu prodat film režiséra Toma Hoopera jako výjimečné dílo podle výjimečné předlohy, který dělají výjimeční lidé, včetně Judi Dench či zpěvačky Taylor Swift, kteří chodili do „kočičí školy“ studovat kočičí chování, Cats působí jako projekt, který neměl vzniknout. Přesto existuje. Jak se film jako Cats vlastně „přihodí“?

Spolehlivé zboží s…

↓ INZERCE

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc